دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

خبر نو/قزوین اعضای جهاد دانشگاهی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرشاد پیله‌چی در جلسه دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش کردیم منطبق با مأموریت‌هایی که داریم، فرصت‌آفرینی کنیم و سعی داشتیم در بین کارمندان روحیه جهادی را در نیروی انسانی تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه بیستمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی استان قزوین هستیم، افزود: یکی از تلاش‌های جهاد دانشگاهی قزوین، این است که در دهه سوم تأسیس خود به دنبال کارهای اجرایی گزین باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش، فرهنگ و آموزش خدمات فاخری به مردم ارائه کرده و در عرصه پژوهش توفیقات خوبی را در زمینه سلامت از ارائه خدمات آزمایشگاهی با تعرفه نیمه خصوصی تا ذخیره‌سازی خون بند ناف و درمان ناباروری و احداث یک مجتمع تحقیقاتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه، در صورت تکمیل و بهره‌برداری مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی قزوین، شاهد اقدامات درمانی مؤثر در حوزه ناباروری و درمان سرطان و همچنین ژنتیک خواهیم بود، افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری ما تکمیل و بهره‌برداری فاز اول پروژه عمرانی جهاد دانشگاهی است چرا که بهره‌برداری از این پروژه برای استان در حوزه درمانی اثر بخش خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به بحث جمعیت در استان است، می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مسائل درمان ناباروری در استان قزوین و همچنین استان‌های همجوار استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته در سرانه درمانی جهاد دانشگاهی بیش از ۶۴۰ پرونده درمان ناباروری داشته‌ایم و ۵۰ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی و ۵۰۰ نفر از خدمت ذخیره‌سازی خون بندناف جهاد دانشگاهی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته ۳۸۰۰ نفر از شهروندان از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی در بحث شیمی درمانی و ۳۷۰۰ نفر از خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی استفاده کرده‌اند. در عرصه پژوهش تلاش داریم که در سال جدید به حوزه ژنتیک نیز ورود کنیم و در این حوزه نیز  نقش آفرینی داشته باشیم.

پیله‌چی اظهار کرد: در حوزه آموزش و فرهنگ، نیز اقدامات قابل توجهی در کارنامه جهاد دانشگاهی استان قزوین وجود دارد بنابراین باتوجه به شرایط سعی کردیم که خدمات آموزشی و فرهنگی این نهاد متناسب با نیازهای قشر جوان و همچنین جامعه باشد.

وی گفت: آموزش‌هایی که در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار می‌شود، دوره‌های اشتغال‌زا و یا مهارت محور است و تلاش کردیم که دوره‌های آموزشی ما تکمیل‌کننده زنجیره ارزش و نیازهای جامعه باشد تا چالش‌های موجود در حوزه اشتغال مرتفع شود.

پیله‌چی در پایان با اشاره به پویا و امید آفرین بودن، رسانه‌های ذیل جهاد دانشگاهی گفت: در جهاد دانشگاهی استان قزوین، در حوزه فرهنگی نیز با تقویت خبرگزاری خبر نو و ایکنا سعی در اثرگذاری و امیدبخشی هم نقش آفرینی داشته‌ایم. با ظرفیت‌های این رسانه‌ها در حل مسائل استان ورود کرده‌ایم و امروز خبر نو و ایکنا در صدر رسانه‌های اثرگذار در استان شناخته می‌شوند.

تقدیر امام جمعه قزوین از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه افزایش جمعیت 

به گزارش خبر نو، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نیز در دیدار با شورای مدیران جهاد دانشگاهی  قزوین، با اشاره به آیه ۷۸ سوره حج، اظهار کرد: خداوند می‌فرمایند؛ وَ جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ یعنی و در راه خدا جهاد کنید و حقّ جهادش را ادا نمایید.

وی ادامه داد: ادای حق جهاد و ادای حق تقوا از مهم‌ترین مسائلی است که خداوند متعال به آن تأکید داشتند.  باید همان‌طور که حق جهاد را ادا می‌کنید حق تقوا را نیز ادا کنید همانطور که خداوند در آیه ۱۰۲ آل‌عمران می‌فرمایند؛ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ یعنی ای کسانی‌ که ایمان آورده‌اید! آن‌گونه که حقّ تقوا و پرهیزگاری است، از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید؛ و جز بر آیین اسلام از دنیا نروید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: انسان با توکل به خدا برای گشایش درهای بسته می‌کوشد و شیاطین بر انسان‌هایی که ایمان دارند نمی‌تواند نفوذ کند، خداوند می‌فرمایند هر آن‌کس که در راه ما جهاد می‌کند، درب‌های به رویش باز خواهد شد، لذا از تلاش جهادگران عرصه علم کمال تشکر را دارم.

وی خطاب به رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اقدامات جهاد دانشگاهی در استان قزوین، تأثیرات قابل ملاحظه‌ای در عرصه‌های مختلف پزشکی و آموزشی داشته است و امروز که جمعیت یکی از مهمترین مسئله و دغدغه‌های پیش روی ماست باید حمایت کرد تا نهادهایی چون جهاد دانشگاهی که برآمده از علم هستند، بتوانند به نحو احسن اثرگذاری خود را بر جامعه بگذارند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت درمان ناباروری و جلوگیری از سقط جنین عمدی، گفت:  در جلسه‌ با فعالان امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در حوزه‌های افزایش جمعیت و سقط جنین باشد. 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: توصیه می‌کنم که فعالان اجتماعی به سمت فرهنگ‌سازی در این حوزه‌ها بروند و صمیمانه از جهاد دانشگاهی استان قزوین در خصوص تلاش خود بر درمان ناباروری و پیروی از سیاست‌های افزایش جمعیت تشکر می‌کنم.

پایان خبر خبر نو

دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین"، کلیک کنید.