هر ۱۰ دقیقه ۳ نفر سکته مغزی می‌کنند!

براساس آمارها در ایران روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ سکته مغزی رخ می‌دهد، در هر ۱۰ دقیقه، ۳ نفر، در هر ساعت حدود ۲۰ نفر. این آمار ضرورت پیشگیری و اطلاع‌رسانی درباره سبک زندگی سالم را نمایان می‌کند.

هر ۱۰ دقیقه ۳ نفر سکته مغزی می‌کنند!

آفتاب‌‌نیوز :

براساس آمار‌ها در ایران روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ سکته مغزی رخ می‌دهد، در هر ۱۰ دقیقه، ۳ نفر، در هر ساعت حدود ۲۰ نفر. این آمار ضرورت پیشگیری و اطلاع‌رسانی درباره سبک زندگی سالم را نمایان می‌کند. دقایق ابتدایی وقوع سکته مغزی، زمان طلایی برای درمان بیمار است، همچنین کنترل فشار خون، دیابت، چربی خون و ترک سیگار از مواردی است که می‌تواند از بروز سکته مغزی پیشگیری کند.

از سویی دیگر ورزش، مطالعه و تغذیه سالم می‌تواند زوال عقل را تا حد زیادی کنترل کند و برخلاف تصور عموم، بسیاری از بیماری‌های زوال عقل ربطی به آلزایمر نداشته و قابل درمان هستند. سردرد اولین بیماری شایع در ایران است که توانایی کار و انجام فعالیت‌های روزمره را از شهروندان می‌گیرد و به گفته متخصصان در صورت بروز آن باید حتما به دکتر مراجعه شود. در این شرایط محمود معتمدی رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی باید کاری کرد که رسانه‌ها به صورت مستقیم درگیر شوند، گفت: بیماری‌های مغز و اعصاب بسیارند، اما می‌توان برخی از بیماری‌ها را در طول سال بیشتر مورد اطلاع‌رسانی قرار داد. رئیس انجمن علمی بیماری‌های مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار زیاد هستند، اظهار کرد: اگرچه بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار زیاد هستند، اما برخی بیماری‌ها اهمیت فراوانی دارند. در نظر داریم چهار بیماری مغز و اعصاب را برای مردم معرفی کنیم.

معتمدی درباره بیماری‌های مدنظر انجمن علمی بیماری‌های مغز و اعصاب بیان کرد: در نظر داریم درباره «سردرد‌های اورژانسی و سردرد‌های میگرنی»، «صرع و ریسک‌فاکتور‌های منجر به صرع»، «سکته‌های مغزی» و «زوال عقل» اطلاع‌رسانی کنیم. عواملی مانند فشارخون، دیابت، چربی خون، مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند منجر به سکته مغزی شوند. دقیقه‌ها در مواجهه با بیماران سکته مغزی از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به زمان طلایی در مواجهه با بیماران سکته مغزی توجه کرد.

مجید غفارپور عضو هیئت‌مدیره انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب نیز در این نشست با بیان اینکه در ارتباط با بیماری‌های مغزی مهم‌ترین اصل زمان رسیدگی به بیمار مغزی است، گفت: سلامت مغز به این وابسته است که اکسیژن و مواد غذایی به آن برسد، بنابراین بسیار مهم است که بیمار بلافاصله به پزشک مراجعه کند. غفارپور در مورد سردرد‌ها گفت: سردرد در جامعه ما از جمله مسائل بسیار شایع است، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بانوان و بین شش تا هفت درصد آقایان به میگرن مبتلا هستند. برخی از سردرد‌های ناگهانی، سردرد‌هایی که فرد را از خواب بیدار می‌کنند و سردرد‌های پس از بیداری نیازمند مراجعه به پزشک هستند.

هر ۱۰ دقیقه ۳ نفر سکته مغزی می‌کنند!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هر ۱۰ دقیقه ۳ نفر سکته مغزی می‌کنند!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هر ۱۰ دقیقه ۳ نفر سکته مغزی می‌کنند!"، کلیک کنید.