نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری خبر نو | اخبار ایران و جهان

نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود - خبرگزاری خبر نو | اخبار ایران و جهان

کامل گلباغی در گفت وگو با خبرنگار خبر نو اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقامه نماز یک مسؤولیت همگانی است که نیازمند تبیین و انتشار میان آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوه، معنویت برای ایران اسلام در دوران معاصر بوده است، افزود: مشارکت مردم به ویژه جامعه نخبگانی در مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

گلباغی تصریح کرد: تداوم این آرمان باید رسالت فعالان حوزه فرهنگ باشد و تبیین مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب است.

مسؤول قران و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و با بهره گیری از توان ظرفیت‌های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه اهل ادب و هنر، نخستین مهرواره ملی شعر با عنوان «ترنم ایمان» را برگزار می‌کند.

وی افزود: مخاطبان این فراخوان اهالی فرهنگ و هنر، شعرا و تمامی آگاهان به معرف دینی است که در گستره ملی برگزار می‌شود.

گلباغی یادآور شد: بخش‌های این مهرواره شامل نوای دل (اشعار موضوعی نماز)، بخش ویژه (شهیدان ماموستا محمد شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی)، بخش کتاب و رسانه (کتب و تولیدات رسانه‌ای با موضوع شعر نماز) است.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اشعار کلاسیک، نو، سپید و ترانه را از قالب‌های مهرواره اعلام کرد و گفت: اهدای تندیس مهرواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و هدیه نقدی، حمایت در ارتقای سطح کیفی آثار منتخب، حمایت در چاپ و نشر آثار منتخب حائز شرایط در ظرفیت‌های مکتوب، مجازی و رسانه ملی از جوایز و سیاست‌های حمایتی مدنظر برگزار کنندگان این مهرواره خواهد بود.

گلباغی موضوعات مهرواره را شامل «نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کار جمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه ساز تمدن اسلامی»، «نماز، تقویت کننده صلابت، شجاعت، عزت و امنیت ملی و مسؤولیت اجتماعی «، نماز، عامل عفاف؛ آرامش و امنیت فردی و اجتماعی»، «نماز، عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزش‌های انسانی در جامعه»، «نماز عامل استقلال، خودباوری خوداتکایی و انسجام مل، خنثی کننده رکود و توقف و رونق تولید»، «نماز و معنویت عامل پایبندی به ارزشها و دستاوردهای ملی، توسعه پایدار و پیشرفت ایران اسلامی» اعلام کرد.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام و ارسال آثار اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند تا هشتم شهریور ماه از طریق سامانه kordestan.farhang.gov.ir نسبت به ثبت نام و ارسال اثر اقدام کنند.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان زمان داوری آثار را دهم تا پانزدهم شهریور ماه امسال و زمان اختتامیه مهرواره را ۲۷ شهریور ماه مصادف با گرامیداشت هفته وحدت و روز شعر و ادب فارسی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این مهرواره در آمفی تئاتر روباز مجتمع فرهنگی _هنری ارشاد شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری خبر نو | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری خبر نو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نخستین مهرواره ملی شعر «ترنم ایمان» در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری خبر نو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.