بشر از ایسم ها و مکتب های دست ساز خسته است/ گرایش های روزافزون به اسلام

عضو هییت علمی دانشگاه در گفت وگو با خبر نو:

بشر از ایسم ها و مکتب های دست ساز خسته است گرایش های روزافزون به اسلام

مجتبی جعفری گفت: بشر امروز از شعار های ایسم ها و مکتب های دست ساز بشر خسته شده اند و به دنبال آسایش و آرامشی که محصول وحی و نبوت است، می گردند. 

مجتبی جعفری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت مبعث پیامبر اعظم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری خبر نو با مروری بر قرآن، معجزه جاودان پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: بزرگان اسلام در طول تاریخ بر این نکته تاکید داشته اند که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم علاوه بر معجزات طبیعی که در زمان حیات ارزشمند ایشان به دست ایشان رقم خورد، یک معجزه ای بر جای گذاشتند که برای همه دوران ها، عظمت اسلام را به رخ مردمان می کشد و آن معجزه چیزی جز قرآن کریم نیست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: درباره اعجاز قرآن، ابعاد این اعجاز مفسران، متکلمان، فلاسفه و اندیشمندان بسیار سخن گفته اند؛ اما یکی از انواع اعجاز قرآن که جای تاکید و تبیین دارد اعجاز سیاسی و اجتماعی قرآن است.

جعفری تشریح کرد: اسلام به عنوان یک دین اجتماعی برای مدیریت کلان جامعه طرحی ویژه در انداخته، از نگاه اسلام، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فقط پیام خدا را به مردم نمی رساند؛ بلکه مجری فرمان خداست و خود در راس حاکمیت جامعه، امور اجتماعی و سیاسی مردم را تمشیت می کند.

پیامبر اکرم(ص) عادل ترین حکمران برای اداره جامعه است

وی متذکر شد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عادل ترین، عالم ترین و برازنده ترین حکمران برای اداره جامعه است؛ چراکه همه آنچه برای یک حکمرانی خوب و عادلانه لازم است در پیامبر اسلام(ص) که متصل به وحی بوده، موجود است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: برای دوران پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، امامت و ولایت آن دستگیره مستحکمی است که چنگ زدن به آن موجب حفظ نظام امت و توسعه و تقویت آن می شود؛ اما از آنجا که دین اسلام براساس روایات متواتر و قطعی عصر غیبت را پیش بینی کرده بود برای این دوران غیبت هم برای اداره جامعه برنامه داشت.

جعفری تاکید کرد: وظیفه حکمرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه  سلم و امامان در عصر حضور ایشان و در عصر غیبت به عهده عالمان دین شناس عادل قرار می گیرد و این همان چیزی است که ایمه معصوم علیهم السلام که مفسرین واقعی قرآن هستند به ما آموخته اند و این آموخته ها و تعالیم در دست فقیهانی همچون امام خمینی(ره) در این دوران ما لباس عینیت پوشید و بهترین نوع مردم سالاری یعنی مردم سالاری دینی که حضور مردم حول محور وحی رقم می خورد، محقق شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تبیین کرد: این مردم سالاری که از خطا های دموکراسی های غربی بسیار فاصله دارد در این دوران تحقق یافت و روز به روز رشد، چشم های دنیا را خیره و همگان را متوجه عظمت اسلام کرد.

جعفری تاکید کرد: امروز شاهدیم که گرایش ها به اسلام روزافزون است؛ چراکه اسلام دینی است که برای همه ابعاد زندگی انسان حرفی برای گفتن دارد؛ به طوری که اسلام هم برای زندگی فردی، هم برای زندگی خانوادگی و هم برای زندگی اجتماعی حرف های فراوان برای گفتن دارد.

وی مطرح کرد: از سوی دیگر بشریت امروز که از شعار های ایسم ها و مکتب های دست ساز بشر خسته شده اند، دنبال آسایش و آرامشی که محصول وحی و نبوت است، می گردند. 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: ندای استکبارستیزی اسلام که نتیجه عدالت گرایی اسلام است امروز به گوش همگان رسیده و همه متوجه شده اند که تنها پایگاهی که می تواند به داد ضعفا و نیازمندان برسد و در برابر مستکبران قد علم کند، اسلام است.

جعفری خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی پرچم اسلام با تحقق ولایت کبری و ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید و بشریت شاهد عدالت مهدوی باشد.

بشر از ایسم ها و مکتب های دست ساز خسته است/ گرایش های روزافزون به اسلام

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بشر از ایسم ها و مکتب های دست ساز خسته است/ گرایش های روزافزون به اسلام" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بشر از ایسم ها و مکتب های دست ساز خسته است/ گرایش های روزافزون به اسلام"، کلیک کنید.