چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

به گزارش خبرگزاری خبر نو، پوست الکترونیکی جدیدی که برای دست های رباتیک ساخته شده است، توانایی ربات ها و اندام های رباتیک را در محیط های بسیار سرد تقویت می کند. محققان چینی می گویند این پوست حتی در دمای 78- درجه ی سانتی گراد به طور موثر عمل می کند.

پوست الکترونیکی مهارت بیشتری برای ربات ها به ارمغان می آورد و فراتر از زنده ماندن، به ربات ها کمک می کند تا در شرایطی کار کنند که تجهیزات الکترونیکی سنتی نمی توانند فعالیت کنند.

چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

دانشمندان چینی می گویند که پوست رباتیک به ربات ها حس لامسه می دهد و آن ها را قادر می سازد تا فشار را احساس کنند. حس لامسه توانایی ربات ها را برای تعامل با محیط و انجام کار موثرتر بهبود می بخشد.

یکی دیگر از قابلیت های پوست رباتیک خودترمیم شوندگی است. این پوست حتی اگر در سرمای شدید آسیب ببیند، به طور کامل امکان بازیابی دارد. خودترمیم شوندگی ادامه ی ماموریت ها را برای ربات ها تضمین می کند، بدون اینکه در اثر پارگی جزیی یا خرابی کنار گذاشته شوند.

دستاورد کنونی محققان چینی مدیون موفقت قبلی تیم تحقیقاتی توسعه ی پوست الکترونیکی خودترمیم شونده در همه ی شرایط آب وهوایی در سال 2020 است. محققان به موفقیت پوست الکترونیکی خوش بین هستند و کاربردهای آن را فراتر از اکتشافات قطبی تصور می کنند.

227227

چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!"، کلیک کنید.