پدافند هوایی شرق اروپای ناتو تنها 5 درصد از ظرفیت مورد نیاز را دارد

پدافند هوایی شرق اروپای ناتو تنها 5 درصد از ظرفیت مورد نیاز را دارد

مطابق با ارزیابی داخلی ناتو، کشورهای عضو این اتحادیه تنها 5 درصد از سیستم های پدافند هوایی لازم برای دفع یک حمله بزرگ در شرق اروپا را دارند.

به گزارش خبر نو، یک دیپلمات ناتو روز چهارشنبه به فایننشال تایمز گفت که کمبود این سیستم ها «یکی از بزرگترین نقاط ضعف ماست» و وضعیتی است که اعضای این بلوک نظامی به رهبری آمریکا «نمی توانند انکار کنند.»

یکی از دلایل این کمبود این است که تسلیحات پدافند هوایی طراحی شده در غرب گران بوده و بسیار کند تولید می شوند. همچنین، پیشرفت های فناوری پهپادها قابلیت حمله دوربرد را مقرون به صرفه تر کرده است. این موضوع در جنگ اوکراین نیز دیده شده است؛ جایی که هر دو طرف از هواپیماهای بدون سرنشین نسبتاً ارزان برای حمله به اهداف دور از خط مقدم استفاده می کنند.

آسیب پذیری ظاهری ناتو در اروپا با اختلافات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره نحوه رسیدگی به این کمبود تشدید می شود. آلمان و فرانسه برنامه هایی را پیشنهاد کرده اند، در حالی که لهستان و یونان خواستار یک سیستم یکپارچه در سطح اتحادیه اروپا هستند.

اوایل این هفته، بلومبرگ گزارش داد که برلین و پاریس آماده هستند تا یک توافق جدید در مورد ابتکار سپر آسمان اروپا که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سال 2022 پیشنهاد کرده بود، رونمایی کنند.

کشورهای غربی در حال تامین سیستم های پیشرفته پدافند هوایی برای اوکراین هستند تا ارتش این کشور را در برابر روسیه تقویت کنند. با این حال، این کمک ها از نظر کی یف ناکافی بوده و درخواست های بیشتری برای مقابله با قابلیت های دوربرد روسیه مطرح شده است.

پایان خبر خبر نو

پدافند هوایی شرق اروپای ناتو تنها 5 درصد از ظرفیت مورد نیاز را دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پدافند هوایی شرق اروپای ناتو تنها 5 درصد از ظرفیت مورد نیاز را دارد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پدافند هوایی شرق اروپای ناتو تنها 5 درصد از ظرفیت مورد نیاز را دارد"، کلیک کنید.