نگهداشت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دشوار است

معاون بنیاد نخبگان:

نگهداشت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دشوار است

معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان گفت: در حوزه فناوری اطلاعات نگهداشت نیروی انسانی بحرانی شده است چرا که افراد در این شرکت ها وارد و بعد از فراگیری کار و تخصص از کشور مهاجرت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری خبر نو، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در دومین رویداد تخصصی اشتغال و کار با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است، گفت: بر این اساس بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی و تشخیص و نخبه گزینی تشکیل شده است.

کیخا با بیان اینکه بین نخبگان و استعدادهای برتر تفاوت هایی وجود دارد، ادامه داد: نخبه کسی است که اثرگذار است یعنی فردی که در حوزه تخصصی خود اثرگذاری مثبت داشته باشد.
وی گفت: از این رو ما در رویکرد جدید در شناسایی نخبگان، افرادی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه تخصصی خود داشته باشد و مسیر نوآوری و خلاقیت را هموار کنند، عضو این بنیاد محسوب می شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه از این به بعد افرادی که درحوزه کاری خود اثرگذار باشند، مخاطب این نهاد هستند، خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان کنشگرانی در اقتصاد هستند که با موانع جنگیدند و مجموعه ای به نام شرکت های دانش بنیان را ایجاد کردند.
وی افزود: نخبه ها در شرکت های دانش بنیان فضای بیشتری برای نخبه پروری دارند.

وی نگهداشت نیروی انسانی را از جمله ماموریت های بنیاد ذکر کرد و گفت:در حوزه فناوری اطلاعات نگهداشت نیروی انسانی بحرانی شده است چرا که افراد در این شرکت ها وارد و بعد از فراگیری کار و تخصص از کشور مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه از این رو لازم است تعهد دو طرف از سوی کارفرما و کار جویان ایجاد شود، گفت: دغدغه بنیاد نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همچنین شرکت های دانش بنیان این است که ظرفیت شرکت های حوزه فناوری اطلاعات را با حضور نخبگان ارتقا دهیم.

نگهداشت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دشوار است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگهداشت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دشوار است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگهداشت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات دشوار است"، کلیک کنید.