مصطفی جوادی با یک حرکت کار را تمام کرد! / رکورد جهان 2 بار شکست + ویدیو

مصطفی جوادی با یک حرکت کار را تمام کرد! / رکورد جهان 2 بار شکست + ویدیو

قهرمان وزنه برداری جهان در حرکت یک ضرب دسته 89 کیلوگرم جام جهانی تایلند تنها یک وزنه بلند کرد و از انجام دو حرکت دیگرش انصراف داد.

به گزارش خبر نو، جام جهانی وزنه برداری تایلند آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس است. در رقابت گروه A دسته 89 کیلوگرم، مصطفی جوادی برای ایران وزنه زد تا سهمیه المپیک خود را قطعی کند.

جوادی در پایان حرکت یک ضرب رکورد 160 کیلوگرم را ثبت کرد و از انجام حرکت دوم و سوم انصراف داد. او در پایان شانزدهم شد.

یازده نفر در گروه A با هم رقابت دارند. رکورد یک ضرب جهان دو مرتبه توسط کارلوس ناسار از بلغارستان و لوپز از کلمبیا شکسته شد تا این دو وزنه بردار در فاصله چهار ماه تا المپیک برای نماینده ایران خط و نشان بکشند. 

جوادی در مسابقات جهانی 2023 عربستان رکورد 384 کیلوگرم را به ثبت رساند و قهرمان شد و توانست در رنکینگ المپیک جزو 10 نفر اول قرار بگیرد. لی داین و تیان تایو از چین، کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز از کلمبیا، کدومار والنیلا از ونزویلا از دیگر وزنه برداران شاخص این وزن محسوب می شوند.

حضور تمام وزنه برداران در جام جهانی تایلند الزامی است و پس از این مسابقات، 10 نفر اول رنکینگ هر وزن المپیکی صاحب سهمیه می شوند. 

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک ضرب

جوادی به عنوان اولین وزنه بردار روی تخته آمد تا نشان دهد کادر فنی برنامه ای برای سنگین کارکردن این وزنه بردار ندارند و تنها دنبال کامل کردن گزینشی های المپیک اند.

ملی پوش ایران در حرکت اول وزنه 160 کیلوگرم را بالای سر برد. او از انجام حرکت دوم و سوم انصراف داد.

فیلم وزنه زدن نماینده ایران:

رکورد جهان دو بار شکست

لوپز کلمبیایی در حرکت دوم یک ضرب، پشت وزنه 181 کیلوگرم قرار گرفت تا به شکستن رکورد جهان حمله کند اما ناموفق بود. رکورد یک ضرب جهان با 180 کیلوگرم در اختیار داین لی از چین است.

کارلوس ناساز از بلغارستان نیز پشت وزنه 181 کیلوگرم قرار گرفت تا شانس خود را برای شکستن رکورد جهان امتحان کند که موفق بود و توانست رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

لوپز کلمبیایی نیز در آخرین رکورد یک ضرب توانست وزنه 182 کیلوگرم را بالای سر ببرد. او مجدد رکورد یک ضرب جهان را شکست و به نام خود ثبت کرد.  

پایان خبر خبر نو

مصطفی جوادی با یک حرکت کار را تمام کرد! / رکورد جهان 2 بار شکست + ویدیو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصطفی جوادی با یک حرکت کار را تمام کرد! / رکورد جهان 2 بار شکست + ویدیو" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصطفی جوادی با یک حرکت کار را تمام کرد! / رکورد جهان 2 بار شکست + ویدیو"، کلیک کنید.