متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی بخوانند

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی بخوانند

به گزارش خبر نو ، دومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ برای 7 دهک درآمدی از 17 اسفندماه سال جاری آغازشد و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ 220000 تومانی برای هر فرد برای خرید 11 قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد.

منیبان در گزارشی نوشت: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از 17 بهمن ماه سال جاری آغاز شده است و براساس آنچه مسیولان وزارت رفاه عنوان کرده اند این طرح تا 17 اردیبهشت ماه سال 1403 ادامه خواهد داشت و دهک های اول تا هفتم مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی می شوند.

مردم موافق یارانه نقدی هستند یا سبد کالا؟

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از 120 به 220 افزایش یافته، شرط خرید 200 هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به گونه ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه التفاوت آن از 220 هزار تومان پرداخت می شود.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید 200 هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره مند شوند.

طرح فجرانه با یارانه مضاعف 220 هزار تومانی از 20 بهمن 1402 تا 20 اردیبهشت 1403 اجرا می شود. دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می کند.

از اواخر سال 1401 اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک شروع شد و حالا کالابرگ عمومیت پیدا کرده و دهک 6 و 7 هم به آن ملحق شده اند.

استقبال خانوار ایرانی از طرح کالابرگ

میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به 16 درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل 200 هزار تومان از یارانه فرد به خرید 11 قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می کرد، 120 هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن 11 قلم کالا می شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (210 هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

برای استعلام یارانه با کد دستوری باید این فرمول را شماره گیری کنید:

#کد ملی*43857*4*

این روش فقط به شما می گوید که مشمول دریافت یارانه هستید یا نه و برای سرپرست خانوار کاربرد دارد. اما ممکن است نسبت به نتیجه آن اعتراض داشته باشید که در این صورت باید ببینید آیا دهک بندی شما درست انجام شده است یا خیر.

دهک بندی و روش اعتراض به آن

دهک بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری تان می توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع سنجی به شما اعلام می شود و می توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق نامه ای مشاهده می کنید. آن را به طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تایید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تایید می کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید.

217

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی بخوانند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی بخوانند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی بخوانند"، کلیک کنید.