قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟

یکی از مشکلات شایعی که امروزه در برخی از تلویزیون ها دیده می شود، قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون است. قطع تصاویر تلویزیون مشکلی است که باعث نگرانی بیننده می شود؛ زیرا این اتفاق نشان دهنده نوعی اختلال در تلویزیون است که ممکن است باعث آسیب دیدن آن شود. با توجه به اینکه افراد زیادی با مشکل قطع و وصل شدن تلویزیون همراه هستند، در این مطلب به بررسی دلیل و رفع این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتربه سایت  www.michaelmauricerepairs.co.uk مراجعه کنید .

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

بررسی دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

به طور کلی بروز مشکلات مختلف در سخت افزار تلویزیون می تواند موجب قطع شدن تصویر تلویزیون شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید پیش از هر کاری اقدام به عیب یابی دقیق و شناسایی مشکلات دستگاه نمایید. در ادامه مهمترین دلایلی که ممکن است باعث بروز مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شود را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که جهت تشخیص علت قطعی تصاویر تلویزیون تنها توسط تکنسین های خبره قابل انجام است. از این رو چنانچه قادر به عیب یابی خود نیستید، از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. عمده ترین دلایل بروز این مشکل عبارت است از:

  1. خرابی برد پاور
  2. ایراد در عملکرد پنل
  3. خراب شدن مین برد
  4. خرابی بک لایت

خراب شدن برد پاور علت قطع شدن تصاویر تلویزیون

اولین علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون، خراب شدن برد پاور در تلویزیون است. برد پاور یکی از قطعات بسیار مهم در تلویزیون است که وظیفه اصلی آن تامین انرژی برای قطعات مختلف تلویزیون است. چنانچه این قطعه در تلویزیون خراب شود، سایر قطعات تلویزیون به دلیل کمبود انرژی یا جریان الکتریکی قادر به انجام فعالیت های نمی باشند و این موضوع باعث قطع  شدن تصویر تلویزیون می شود. خراب شدن این قطعه در تلویزیون علاوه بر قطع و وصل شدن تصویر باعث  می شود.

اختلال در عملکرد پنل دلیل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

اختلال در عملکرد پنل تلویزیون از دیگر مشکلاتی که باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می شود. پنل از بخش های بسیار مهم و حساس در تلویزیون است که در اثر  عوامل متعددی چون ضربه، فشار، قرار گرفتن در معرض رطوبت، روشن ماندن بیش از حد و … خراب می شود. اختلال در عملکرد پنل یا سوختن آن تاثیر مستقیمی در خراب شدن تصویر تلویزیون دارد.

تاثیر خرابی مین برد در قطعی تصویر تلویزیون

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل می شه؟ یکی از دلایل بسیار مهم بروز این مسیله در تلویزیون، خراب شدن مین برد یا اختلال در عملکرد این قطعه است. خراب شدن مین برد در تلویزیون باعث بروز مشکلاتی چون خاموش شدن تلویزیون، روشن شدن ناگهانی دستگاه و در نهایت قطع و وصل شدن تصویر نیز می شود. اختلال در عملکرد نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری است که بهتر است هرچه سریع تر رفع شود.

خراب شدن بک لایت علت قطع شدن تصاویر تلویزیون

خراب شدن بک لایت تلویزیون های هوشمند از شایع ترین دلایلی است که منجر به قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون یا  می شود. در تمام تلویزیون های هوشمند ال سی و ال ای دی چراغ هایی وجود دارد که باعث روشن شدن صفحه نمایش و نمایش تصاویر در تلویزیون می شود. سوختن هریک از چراغ ها به مرور زمان باعث تغییر رنگ تصویر و قطع و وصل شدن آن می شود. خوشبختانه خراب شدن به تعویض چراغ های فلورسنت یا ال ای دی رفع می شود. کافیست تا تعمیرات آن را به مراکز معتبر بسپارید.

ایراد در اتصالات ورودی

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می تواند ناشی از مشکلات مختلفی در اتصالات ورودی دستگاه باشد. در این حالت مشکل از کیفیت یا نحوه اتصال کابل ها بین تلویزیون و دستگاه های دیگر نشات می گیرد. در صورتی که هریک از اتصالات و کابل های ورودی دستگاه دچار خرابی یا آسیب دیدگی شده باشد، تصویر تلویزیون ممکن است قطع و وصل گردد.

  • مطمین شوید که تمام کابل ها به درستی به تلویزیون و دستگاه های دیگر متصل شده اند.
  • کابل ها را جدا کرده و دوباره وصل کنید تا مطمین شوید که اتصال محکم است.
  • کابل ها را به دقت بررسی کنید و اگر پارگی، خمیدگی یا ساییدگی دارند، آنها را با کابل های باکیفیت تعویض کنید.
  • سایر دستگاه های الکترونیکی را که ممکن است باعث تداخل شوند، از تلویزیون دور کنید.

مشکل در آنتن

اگر در منطقه ای با سیگنال ضعیف زندگی می کنید، ممکن است به طور متناوب با افت کیفیت تصویر یا قطع کامل آن مواجه شوید که به دلیل پایین بودن کیفیت سیگنال می باشد. همچنین کابل آنتن ممکن است با گذشت زمان فرسوده شده یا آسیب ببیند که منجر به اختلال در سیگنال و قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می شود. اگر از تقسیم کننده برای اتصال چندین تلویزیون به یک آنتن استفاده می کنید، ممکن است مشکل از تقسیم کننده باشد.

مطمین شوید که آنتن به سمت فرستنده صحیح نشانه رفته و در موقعیت مناسبی قرار دارد.استفاده از دستگاه تقویت آنتن تلویزیون می تواند سیگنال را تقویت کرده و کیفیت تصویر را بهبود بخشد.همچنین بررسی کنید که کابل آنتن به طور صحیح به تلویزیون و فرستنده متصل شده باشد.

برای رفع مشکل قطع و وصل شدن تلویزیون با کجا تماس بگیریم؟

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها زمانی انجام می شود که علت اصلی این مشکل پیدا شود. بنابراین  تعمیر تلویزیون در منزل در این شرایط باید توسط تکنسین های حاذق در این حوزه انجام شود. در صورتی که علت قطعی تصویر تلویزیون به دلیل خراب شدن قطعاتی چون مادر برد، پنل و بک لایت باشد، از طریق تعویض این قطعات می توان این مشکل را طی زمان کوتاهی رفع کرد. تعمیرات تلویزیون نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و افراد عادی نمی توانند برای آن اقدام کنند.

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها زمانی انجام می شود که علت اصلی این مشکل پیدا شود. بنابراین برای تعمیر این مشکل، تلویزیون باید توسط تکنسین های حاذق در این حوزه عیب یابی شود. در صورتی که علت قطعی تصویر تلویزیون به دلیل خراب شدن قطعاتی چون مادر برد، پنل و بک لایت باشد، از طریق تعویض این قطعات می توان این مشکل را طی زمان کوتاهی رفع کرد. تعمیرات تلویزیون نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و افراد عادی نمی توانند برای تعمیرات اقدام کنند. بنابراین برای تعمیر مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون بهتر است از افرادی که در این حوزه از تجربه کاری بالایی برخوردار هستند، کمک بگیرید.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟

در این مطلب به بررسی این که چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه ؟ پرداختیم. متاسفانه عوامل متعددی چون خراب شدن پنل، مین برد، بک لایت و … باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می شود. هر یک قطعات ذکر شده در صورت خراب شدن باید هرچه سریع تر تعمیر شوند؛ زیرا ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات دیگر تلویزیون شوند

منبع : youtube.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون"، کلیک کنید.