حضور فعال پژوهشگاه در هفته میراث فرهنگی/ انتشار 6 نشریه علمی پژوهشی تا سال آتی

 ده پهلوان در نشست خبری تشریح کرد؛

حضور فعال پژوهشگاه در هفته میراث فرهنگی انتشار 6 نشریه علمی پژوهشی تا سال آتی

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: نمایشگاه های پوشاک اقوام ایرانی، جشنواره فیلم اقوام ایرانی، همایش ادبیات شفاهی، نششت بزرگداشت خیام، همایش علمی میراث ناملموس و… از برنامه های پژوهشگاه برای هفته میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری خبر نو، نشست مطبوعاتی مصطفی ده پهلوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز بیست و دوم اردیبهشت ماه با حضور اصحاب رسانه در این پژوهشگاه برگزار شد.

ده پهلوان در این نشست عنوان کرد: پژوهش از گذشته بن مایه سازمان میراث فرهنگی (پژوهشگاه) بود که در سال 92 توان نخبگانی جدا و در قالی پژوهشگاه به کار خود ادامه می دهد. من در سال 1402مسیولیت پژوهشگاه را بر عهده گرفتم و افتخار داشتم به میراث فرهنگی کشورم خدمت کنم، هنوز به آرمان هایمان نرسیدیم، اما تلاش مان را می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت هایی که تا بحال انجام داده و در دستور کارشان قرار دارد، گفت: موضوع خلیج فارس، الگوی ایرانی و باستان شناسی برایمان بسیار حایز اهمیت بوده است. مهندسی تعامل پژوهشگاه و وزارتخانه برایمان اولویت داشت که خوشبختانه شورای پژوهشی استان ها و همینطور شورایی با خود وزارتخانه تشکیل دادیم که فعالیت ها را هدفمند کردیم. بحث انتشارات را هم قابل توجه پیش بردیم و با 70عنوان کتاب جدید و 100جلد کتاب مجازی در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم و بستر هایی فراهم کردیم تا سال اتی 6 نشریه علمی پژوهشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پنج همایش اصلی پژوهشگاه دارد که در صددیم اینها را در استان ها برپا کنیم، افزود: از جمله همایش جاده ابریشم و گردهمایی باستان شناسی و تلاش کردیم سفر های استانی را هم به راه بیاندازیم تا برخی معضلات استان ها را بررسی و حل کنیم.

ده پهلوان با اشاره به مرجعیت کمیته دستگاهی کرسی های ترویجی اظهار داشت: این کرسی ها چندین جلسه برپا شده که گزارش هایش موجود است. باستان شناسان ما در سطح کشور نیاز به اموزش های تخصصی دارند، چون اینها صف مقدم فعالیت های باستانی ما هستند و اگر زبده نباشند از پس نیاز ها بر نمی ایند.

وی با اشاره به نزدیک بودن به هفته میراث فرهنگی و بیست برنامه پژوهشگاه گفت: نمایشگاه های پوشاک اقوام ایرانی، جشنواره فیلم اقوام ایرانی، همایش ادبیات شفاهی، نششت بزرگداشت خیام، نقد کتاب چنگیز خان و شاماران و همایش علمی میراث ناملموس، نشست گفتمان شناخت، نشست های تخصصی هنر های سنتی و نمایشگاه اثار یکساله هنر های دستی و …. در دانشگاه های مختلف و جزیره قشم و دیگر شهر های برپا خواهد شد.

جزییات کشف باستان هایی در همدان

ده پهلوان در بخش پرسش و پاسخ عنوان کرد: ما دیروز مجوز کاوش در همدان را صادر کردیم که کارهایش اتفاق بیافتد.

دکتر علی وردی درباره این امر گفت: طی عملیات عمرانی ساخت و ساز هایی کشف شده که بر ما جزییاتش پوشیده است، مجوز صادر شده و پس از کاوش ها میشود مشخص کرد که چطور میتوان این را حفظ کرد. طرح را باید اداره کل میراث استان مطرح کند.

حضور فعال پژوهشگاه در هفته میراث فرهنگی/ انتشار 6 نشریه علمی پژوهشی تا سال آتی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حضور فعال پژوهشگاه در هفته میراث فرهنگی/ انتشار 6 نشریه علمی پژوهشی تا سال آتی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حضور فعال پژوهشگاه در هفته میراث فرهنگی/ انتشار 6 نشریه علمی پژوهشی تا سال آتی"، کلیک کنید.