تولد بیش از 19 هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی

تولد بیش از 19 هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی

در بررسی جزییات چندقلوزایی در کشور در سال 1402 پیشتازی استان تهران در دوقلوزایی و ثبت 2 مورد پنج قلوزایی یا بیشتر در همین استان و رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی کشور از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبر نو، بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال 1402 تعداد 19 هزار و443 مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که در این میان در بخش دوقلوزایی، استان تهران با 2هزارو 758 مورد بیشترین دو قلوزایی و استان سمنان با 98 مورد کمترین میزان دوقلوزایی در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده اند؛ این در شرایطی است که در کل کشور در این سال 18هزارو 743 مورد دوقلوزایی به ثبت رسیده است.

در بخش سه قلوزایی استان تهران با 87 مورد بیشترین سه قلوزایی و استان کهگیلویه و بویراحمد با 2 مورد کمترین میزان سه قلوزایی در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده اند این در شرایطی است که در کل کشور در این سال 671 مورد سه قلوزایی به ثبت رسیده است.

در بخش چهار قلوزایی نیز استان اصفهان با 4 مورد بیشترین چهار قلوزایی و 23 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد با هیچ موردی کمترین میزان چهار قلوزایی در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده اند، این در شرایطی است که در کل کشور در این سال 20 مورد چهارقلوزایی به ثبت رسیده است. همچنین در استان تهران در همین سال 2 مورد پنج قلوزایی یا بیشتر به ثبت رسیده است که تنها موارد موجود در کشور است.

بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در سال 1402 در بخش تک قلوزایی 18هزارو 367 مورد به ثبت رسید که در این میان استان تهران با 125هزار و 389 مورد بیشترین میزان تک قلوزایی و استان سمنان با 6 هزار و 699 مورد کمترین میزان تک قلوزایی را به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس آمارهای سال 1402 بیشترین تعداد ولادت ها به میزان 405 هزار و 933 نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

پایان خبر خبر نو

تولد بیش از 19 هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولد بیش از 19 هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولد بیش از 19 هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی"، کلیک کنید.