برپایی نمایشگاه عکس قوم نگار در قزوین

برپایی نمایشگاه عکس قوم نگار در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبر نو از قزوین؛ نمایشگاه آثار انفرادی هومن ظهیری در نگارخانه استاد آصف زاده مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قزوین برگزار شد.

این نمایشگاه که با عنوان “چشم ها را باید شد” به نمایش در آمد؛ تلاش کرد توانمندی‌های روستاییان و عشایر و اقوام استان قزوین را در قاب تصویر توصیف نموده و به نمایش درآورد.

ظهیری، عکاس و مدرس دانشگاه درباره پروژه کاری خود در حوزه اقوام گفت: در این نمایشگاه ۲۰فریم عکس از زندگی ایلات و عشایر و روستائیان استان قزوین در معرض دید عموم و بازدیدکنندگان گذاشته شد.

وی در ادامه گفت: ایران از معدود کشورهایی که در آن قدمت عکاسی برابر تاریخ عکاسی جهان است لذا یکی از سبک‌های عکاسی که می تواند در توسعه فرهنگ بومی استان قزوین موثر واقع شود، عکاسی قوم نگار و آیینی می‌باشد.

ظهیری افزود: در عکاسی قوم نگار علاوه بر مستندسازی، جنبه زیبایی شناسی اثر نیز مورد اهمیت قرار می‌گیرد و می‌توان به عنوان یک سبک مستقل در نظر گرفت و این سبک عکاسی باعث نمایش و تجلی فرهنگ اقوام بویژه اقوام قزوینی خواهد شد.

وی با اشاره به آثار خود گفت: عکاسی به عنوان رسانه و فناوری می‌تواند بستری باشد برای شناسایی جاذبه‌های فرهنگی و جغرافیایی برای کسانی که علاقمند سفر و بومگردی هستند و این عامل علاوه بر تعاملات اجتماعی می‌تواند باعث رونق اقتصادی جوامع محلی و قومی در قالب گردشگری فرهنگی شود و همچنین باعث استمرار بسیاری از شغل‌هایی که در حال نابودی هستند شود.

این مسئول تاکید کرد: این نوع عکاسی می تواند رونقی برای شغل های سنتی و درآمد پایدار را در این مناطق فراهم کند و بسیاری از پژوهشگران هنر مطلوب را هنری مسئول، غایتگر که موثر و مفید واقع شود قلمداد می‌کنند.

ظهیری در پایان گفت: با رسالتی که عکاسی در سبک قوم نگار دارد میتواند عکاسی قوم نگار را به عنوان هنر مطلوب معرفی و مورد خوانش قرار دهد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با ۲۰ اثر تابلو عکاسی از تاریخ ۲۷خرداد ماه لغایت ۲تیرماه در نگارخانه استاد آصف زاده مجتمع فرهنگی هنری ارشاد به نمایش عموم درآمد.

۴۶

برپایی نمایشگاه عکس قوم نگار در قزوین

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برپایی نمایشگاه عکس قوم نگار در قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برپایی نمایشگاه عکس قوم نگار در قزوین"، کلیک کنید.