بدهکارانی که طلبکار شده اند! – خبر نو

بدهکارانی که طلبکار شده اند! - خبر نو

«اقدام اخیر قدرت های غربی در ارایه پیش نویس قطعنامه ضدایرانی به نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، معطوف به کسب دستاوردها و اهدافی مشخص است که شناسایی و آگاهی نسبت به آن ها برای کشورمان از اهمیت فراوانی برخوردار است.»

به گزارش خبر نو،الف نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی و در پی ارایه پیش نویس یک قطعنامه ضدایرانی از سوی تروییکای اروپایی(آلمان، انگلستان و فرانسه)، اقدام به صدور قطعنامه علیه برنامه هسته ای کشورمان کرده است. در این راستا، بر اساس آنچه منابع غربی اعلام کرده اند، طرف های اروپایی مدعی شده اند که ایران باید در مورد فعالیت های خود در سایت های اتمی اعلام نشده توضیح دهد و در عین حال، بار دیگر خودش را در قید محدودیت های توافق برجام قرار دهد. 

اگرچه پیش از طرح پیش نویس قطعنامه مذکور از سوی تروییکای اروپایی به شورای حکام، بسیاری به این مساله اشاره داشتند که آمریکا سعی دارد تا آن ها را از این اقدام بازدارد، با این حال، در نهایت دولت بایدن نیز با این اقدام ضدایرانی قدرت های اروپایی علیه کشورمان همراهی کرده است. ایران هم تاکید کرده که به این حرکت پاسخ درخور و مناسب را خواهد داد. با این همه، بازی جدید تروییکای اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، حامل چند پیام است. 

اول اینکه اقدام قدرت های اروپایی بار دیگر نشان داد که آن ها تا چه اندازه در خوانش معادله اتمی ایران به صورت عامدانه، رویکردی مغرضانه دارند. این دسته از کنشگران در شرایطی علیه ایران و آنچه عدول کشورمان از مفاد توافق برجام ادعا می کنند دست به ارایه قطعنامه می زنند که انگار از یاد برده اند این دولت آمریکا بود که به صورت یکجانبه از توافق برجام خارج شد و البته خود قدرت های اروپایی نیز با بدعهدی و بی تفاوتی نسبت به تعهدات خود، ایران را مجبور به استیفای حقوق خود کردند. 

به بیان ساده تر، قدرت های اروپایی و آمریکا که باید در معادله اتمی ایران به عنوان بدهکار ملت ایران سعی در جبران عملکردهای غلط پیشین خود داشته باشند، اکنون در مقام طلبکار ظاهر شده اند و عملا تاکید بر ضایع شدن حقوق حقه ایران دارند. 

دوم اینکه تصویب قطعنامه ضدایرانی اخیر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران که حاصل همکاری قدرت های اروپایی و آمریکا بود، نمودی عینی از تلاش های همه جانبه آن ها جهت منحرف کردن افکار عمومی جهان از فجایع رخ داده در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر قدس است که با همدستی قدرت های غربی روی داده . 

پایان خبر خبر نو

بدهکارانی که طلبکار شده اند! – خبر نو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بدهکارانی که طلبکار شده اند! – خبر نو" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بدهکارانی که طلبکار شده اند! – خبر نو"، کلیک کنید.